Datakvalitet

Alle datadrevne aktiviteter starter med god datakvalitet. Vi hjælper med alt fra trivielle rengøringsopgaver til indviklede konsoliderings- og samtykkeprojekter:

  • Dataoprydning og -forædling
  • Datakonsolidering og -strukturering
  • Samtykkedata, gyldighed og validitet


Kompetencer

Dataoprydning og -forædling

Gode resultater starter med et relevant datagrundlag baseret på rengjorte og brugbare data. Det er dog nemmere sagt end gjort. Vi har gennem årene udviklet og rafineret en række algoritmer, der på intelligent vis kan kombinere første-, anden- og tredjepartsdata, og således automatisere en stor del af arbejdet.
“Datastack er de bedste i branchen, når det kommer til at omsætte data til målbare, kommercielle resultater.”
undefined
Phillip Jørgensen
Senior CRM & Data Manager, Teleselskabet 3

Kompetencer

Datakonsolidering og -strukturering

En kunde, er det ikke bare sådan én, der betaler regningen? Flere kontaktpunkter, avancerede forretningsprocesser og omfattende lovgivning har skabt et indviklet spind af kundedata, der skal holdes styr på. Vi hjælper med at etablere en fælles kundedefinition og et konsolideret datagrundlag på tværs af forretningen.
“Fra helt ustrukturerede donationsdata til et samlet datasæt med konsoliderede donorer. Det er lidt af en bedrift.”
undefined
Casper Király Broholm
Data Consultant, Røde Kors

Kompetencer

Samtykkedata, gyldighed og validitet

Samtykker er ikke helt ligetil. For der er GDPR og Markedsføringsloven, og så er der gudhjælpemig også Forbrugeraftaleloven. Der skal være styr på udløbsdato, fornyelse, tilbagetrækning, sletning og ikke mindst dokumentation. Vi hjælper både store og små med at oprette - og opretholde - orden i sagerne. Skal vi hjælpe dig, så har du hermed samtykke til at kontakte os.
“Med Datastack har vi vendt en flerårig kundeafgang til en vækst i kundebasen, og her har samtykkedata været afgørende.”
undefined
Carsten Fishcer
COO, SK Energi

Orden i samtykkerne? Og hvad var det nu lige med kundedefi­nitionen.

Hvad vil det egentlig sige at have orden i samtykkerne. Vi oplever, at organisationer i både B2B og B2C ikke lever op til gældende dokumentationskrav for op mod 80% af deres markedsføringssamtykker. Og er der rod i kundedefinitionen, er tallet ofte højere. For hvem var det nu lige samtykket tilhørte, og blev det fornyet ved sidste seneste dialog?