Case: Teleselskabet 3
Tre resultater, der er værd at nævne:
- Løsning til automatisk opsamling, kvalificering og distribution af kundeemner til mest kvalificerede salgskanal øger salgseffektiviteten med 180%.
- Etablering af tracking-motor binder online og offline kanaler sammen for bl.a. at måle effekten af, hvilke digitale marketingindsatser, der til den laveste pris, leverer de emner, der konverterer til højværdi kunder.
- Samkøring af datasæt og forædling af kundeemner på tværs af datapunkter fra SAS Institute, Formstack, Sleeknote, Kayako, Barilliance, Microsoft 365, 3.dk, Google Ads, Facebook, og LinkedIn.
Millioner af datapunkter omsættes til kommercielle resultater.
Teleselskabet 3 betjener i Danmark mere end 1,4 millioner kunder svarende til knap 20% af det danske telemarked. Datastack har etableret en løsning, der opsamler, kvalificerer og distribuerer kundemner til det relevante team eller den relevante account manager. Emnet markeres som nysalg, krydssalg, winback eller fastholdelse og forædles med relevante data, der bidrager til en bedre kundedialog. Løsningen tracker samtidig emnets rejse fra interaktion med marketingkanaler til indgået kontrakt og leverer disse indsigter i et struktureret datasæt til business intelligence.
Cases
Andel Energi
Fastholdelsesgraden øget med 65% i særligt udsatte kundesegmenter.
Call me
Fleksible kanalintegrationer til opsamling og forædling af emne- og kampagnedata.
Coloplast
Øget konverteringsrate og dybere indsigt i processen fra emne til rekrutteret patient.
Elektron
Etablering af ny salgskanal med toptunet flow for oprettelse af energiaftaler.
Energi Fyn
Emnekvalificering, dataforædling og en dyberere indsigt i effekten af de kommercielle aktiviteter.
Falck Healthcare
Automatiseret behandling og forædling af emnedata giver flere kunder.
FIT
Dyb integration til KMD Easy Energy og Energinet Datahub øger automatiseringen.
Læger uden grænser
Systemintegrationer til understøttelse af fundraising og kvalificering af emnedata.
Modstrøm
Konverteringsraten løftet med 426% og komplet automatisering af samtykkeadministration.
Proactiv
Tracking og effektmåling af den digitale kunderejse fra klik til kunde.
Røde Kors
Fra ustrukturerede data til unikke personer øger effekten af kampagner og fundraising.
SK Energi
Kommerciel transformation vender flerårig kundeafgang til en nettotilvækst i kundebasen.
SK Forsyning
Oprydning, konsolidering og forædling af kundedata gør processerne nemmere.
Telenor
Central løsning til administration og automatisering af emnedata, samtykker og effektmåling.