Tracking og effekt
Hvilke aktiviteter leverer den bedste effekt? Hvor skal vi sætte mere ind? Hvad koster det at rekruttere en ny kunde? Vi hjælper med at samle trådende på tværs af offline og online aktiviteter, så det bliver tydeligt, hvad der virker.
- Marketing til salg
- Krydssalg
- Kundefastholdelse
- Rekruttering af tabte kunder
Kompetencer
Marketing til salg
Du kender sikkert den gamle marketingplade. Halvdelen af budgettet er spildt, vi ved bare ikke hvilken halvdel. Heldigvis er der sket meget siden pladespilleren, men kompleksiteter er der stadig nok af i marketing. Især på tværs af kontaktpunkter og i overgangene fra online til offline. Vi hjælper med at lappe det hele sammen, så du kan få overblik, sindsro og grafer, der stemmer.
“Vi har fået en detaljeret indsigt på tværs af vores kommercielle aktiviteter, og en seriøs og kompetent partner i Datastack.”
Kenneth Christiansen
CMO, Energi Fyn
Kompetencer
Krydssalg
Man siger, at det er nemmere at sælge til en eksisterende kunde, end det er at sælge til en ny. Sandt nok, men hvornår skal man sælge hvad og til hvem. Vi hjælper med at skabe indsigt i, hvor i kundebasen krydssalgspotentialet ligger, hvornår der skal krydssælges, og hvilke aktiviteter der virker.
“De holder, hvad de lover, leverer til tiden og inden for budgettet. Derfor er Datastack altid vores førstevalg.”
Morten Schwarz
Adm. Direktør, Sowco A/S
Kompetencer
Kundefastholdelse
Det koster syv gange så meget at rekruttere nye kunder, som det koster at holde på dem. Sådan står der i Havard Business Review, og så er det nok ikke helt skævt. Kundefastholdelse er en vigtig disciplin i dagens kompetitive marked, men den er ikke ligetil at måle på. Vi hjælper med at isolere effekten af fastholdelseaktiviteter og skabe indsigt i hvilke aktiviteter, der vender afgang til medgang.
“Udsatte segmenter blev hurtigt identificeret og kundeafgangen reduceret med mere end 65% svarende til 4.000 kunder årligt.”
Søren Vaarbjerg
Senior Loyalty Specialist, Andel Energi
Kompetencer
Rekruttering af tabte kunder
Der er intet som gensynets glæde. Sådan er det også, når kunder genvindes. Effekten af winback aktiviteter er nemlig markant højere, end den er for rekruttering af nye kunder. Men som med alle øvrige salgsaktiviteter er både timing og kanal afgørende. Vi hjælper med at indfri salgspotentialet og skabe forudsætninger for, at rekrutteringen af tabte kunder kan opnå den højeste effekt.
“Fra ide til data og aktivering. Datastack er med os hele vejen, og de kommercielle resultater taler for sig selv.”
Anders Esbesen
Leder, Salg og Kundecenter, Envafors
Fra herrens mark til herre gode indsigter. Vil du have et lift?
Meget er blevet nemmere og smartere. Og så er der bare de der gode gamle problematikker, som stadig spøger. Når det kommer til tracking på tværs af kontaktpunkter, interaktioner, systemer, mennesker og alt indimellem er mange organisationer stadig på herrens mark. For her er ingen quick fix. I hvert fald ikke nogen, vi kender til. Til gengæld er der rigtig gode løsninger på det meste, og dem hjælper vi hellere end gerne med etablere.