Case: Andel Energi
Tre resultater, der er værd at nævne:
  • Udvikling og implementering af automatiseret fastholdelses- løsning øger fastholdelses- graden med op mod 65% i særligt udsatte kundesegmenter.
  • Etablering af løsning til effektmåling, rapportering og opfølgning giver praktiske indsigter og anbefalinger til optimering af kunde- fastholdelsen.
  • Integrationer til marketing automation platformen, Agillic, Microsoft Azure Services og SAP Data Lake sikrer forankring af data i kernesystemer.

Komplet automatiseret fastholdelsesprogram holder fast i kunderne.

Som Danmarks førende energiselskab oplever Andel Energi et konstant pres på kundebasen fra konkurrerende selskaber. I tæt samarbejde med teams fra fastholdelse og marketing har Datastack udviklet og implementeret en fastholdelsesløsning, der med stor effekt reducerer kundeafgangen i udsatte kundesegmenter. Søren Vaarbjerg, Senior Loyalty Specialist, fortæller om løsningen, “Udsatte segmenter blev hurtigt identificeret og kundeafgangen reduceret med over 65%.”


Cases