Case: Andel Energi
Tre resultater, der er værd at nævne:
- Udvikling og implementering af automatiseret fastholdelses- løsning øger fastholdelses- graden med op mod 65% i særligt udsatte kundesegmenter.
- Etablering af løsning til effektmåling, rapportering og opfølgning giver praktiske indsigter og anbefalinger til optimering af kunde- fastholdelsen.
- Integrationer til marketing automation platformen, Agillic, Microsoft Azure Services og SAP Data Lake sikrer forankring af data i kernesystemer.
Komplet automatiseret fastholdelsesprogram holder fast i kunderne.
Som Danmarks førende energiselskab oplever Andel Energi et konstant pres på kundebasen fra konkurrerende selskaber. I tæt samarbejde med teams fra fastholdelse og marketing har Datastack udviklet og implementeret en fastholdelsesløsning, der med stor effekt reducerer kundeafgangen i udsatte kundesegmenter. Søren Vaarbjerg, Senior Loyalty Specialist, fortæller om løsningen, “Udsatte segmenter blev hurtigt identificeret og kundeafgangen reduceret med over 65%.”
Cases
Call me
Fleksible kanalintegrationer til opsamling og forædling af emne- og kampagnedata.
Coloplast
Øget konverteringsrate og dybere indsigt i processen fra emne til rekrutteret patient.
Elektron
Etablering af ny salgskanal med toptunet flow for oprettelse af energiaftaler.
Energi Fyn
Emnekvalificering, dataforædling og en dyberere indsigt i effekten af de kommercielle aktiviteter.
Falck Healthcare
Automatiseret behandling og forædling af emnedata giver flere kunder.
FIT
Dyb integration til KMD Easy Energy og Energinet Datahub øger automatiseringen.
Læger uden grænser
Systemintegrationer til understøttelse af fundraising og kvalificering af emnedata.
Modstrøm
Konverteringsraten løftet med 426% og komplet automatisering af samtykkeadministration.
Proactiv
Tracking og effektmåling af den digitale kunderejse fra klik til kunde.
Røde Kors
Fra ustrukturerede data til unikke personer øger effekten af kampagner og fundraising.
SK Energi
Kommerciel transformation vender flerårig kundeafgang til en nettotilvækst i kundebasen.
SK Forsyning
Oprydning, konsolidering og forædling af kundedata gør processerne nemmere.
Telenor
Central løsning til administration og automatisering af emnedata, samtykker og effektmåling.
Teleselskabet 3
Hvad koster det at rekruttere en kunde på tværs af offline og online kanaler?