Case: Røde Kors
Tre resultater, der er værd at nævne:
  • Forbedring af datagrundlaget gør fundraising-teamet i stand til at øge effekten af fundraising- kampagner med 68% på 12 måneder.
  • Automatiseret aktivering af donoremner til fundraising- kampagner eliminerer fejl og reducerer tiden brugt på manuel databehandling.
  • Implementering af løsning til løbende konsolidering og strukturering af donordata sikrer, at datagrundlagets kvalitet og struktur fastholdes.

Strukturering af donor- data øger effekten af fundraising.

Dansk Røde Kors modtager årligt over 1 million donationer Disse kommer på tværs af kanaler, hvilket efterlader et indviklet dataaftryk. Datastack har udviklet og implementeret en løsning til løbende konsolidering og strukturering af donordata i ‘kendte profiler’. Datakonsulent, Casper Király Broholm, fortæller om samarbejdet med Datastack, “Der er mange måder at støtte og interagere med Dansk Røde Kors på. Over årene var alle bidrag og interaktioner blevet til et indviklet datasæt, der gjorde det svært for fundraising- teamet at målrette deres indsatser. Med hjælp fra Datastack ved vi i dag præcis, hvem donormålgruppen skal være, hvilke temaer de med størst sandsynlighed vil støtte, hvilke kanaler vi bør aktivere, og hvornår vi skal igangsætte indsatsen.”


Cases