Case: SK Energi
Tre resultater, der er værd at nævne:
  • Kommerciel transformation vender flerårig kundeafgang på 20% til en nettotilvækst i kundebasen på 12% på mindre end 10 måneder.
  • Salgsunderstøttende løsning automatiserer kundevendte processer og skærer bl.a. 83% af den tid, det tager for salg at oprette en ny kundeaftale og for controlling at verificere aftalens data.
  • Forædling og konsolidering af emne-, kunde- og samtykke-data skaber grundlag for data-drevet markedsføring, salg og kundeservice i fuld compliance.

Fra flerårig kundeafgang til vækst i kundebasen.

I 2020 blev kommerciel direktør, Carsten Fischer, rekrutteret til at gennemføre en turnaround af det lokale energiselskab, SK Energi. Målet var at vende en flerårig kundeafgang til en vækst i kundebasen og skabe et selskab, der kunne vinde markedsandele i det konkurrenceprægede energimarked. Datastack fik tre primære ansvarsområder, i) at bygge en salgsunderstøttende kundeplatform på toppen af afregningssystemet Easy Energy, ii) at forædle, strukturere og vedligeholde emne-, kunde- og samtykke-data, og iii) at kvalificere og aktivere emnedata i de rette salgskanaler og måle effekten. Efter 10 måneders fælles indsats var den månedlige kundeafgang vendt til en nettotilvækst på 12%.


Cases