Case: SK Energi
Tre resultater, der er værd at nævne:
- Kommerciel transformation vender flerårig kundeafgang på 20% til en nettotilvækst i kundebasen på 12% på mindre end 10 måneder.
- Salgsunderstøttende løsning automatiserer kundevendte processer og skærer bl.a. 83% af den tid, det tager for salg at oprette en ny kundeaftale og for controlling at verificere aftalens data.
- Forædling og konsolidering af emne-, kunde- og samtykke-data skaber grundlag for data-drevet markedsføring, salg og kundeservice i fuld compliance.
Fra flerårig kundeafgang til vækst i kundebasen.
I 2020 blev kommerciel direktør, Carsten Fischer, rekrutteret til at gennemføre en turnaround af det lokale energiselskab, SK Energi. Målet var at vende en flerårig kundeafgang til en vækst i kundebasen og skabe et selskab, der kunne vinde markedsandele i det konkurrenceprægede energimarked. Datastack fik tre primære ansvarsområder, i) at bygge en salgsunderstøttende kundeplatform på toppen af afregningssystemet Easy Energy, ii) at forædle, strukturere og vedligeholde emne-, kunde- og samtykke-data, og iii) at kvalificere og aktivere emnedata i de rette salgskanaler og måle effekten. Efter 10 måneders fælles indsats var den månedlige kundeafgang vendt til en nettotilvækst på 12%.
Cases
SK Forsyning
Oprydning, konsolidering og forædling af kundedata gør processerne nemmere.
Telenor
Central løsning til administration og automatisering af emnedata, samtykker og effektmåling.
Teleselskabet 3
Hvad koster det at rekruttere en kunde på tværs af offline og online kanaler?
Andel Energi
Fastholdelsesgraden øget med 65% i særligt udsatte kundesegmenter.
Call me
Fleksible kanalintegrationer til opsamling og forædling af emne- og kampagnedata.
Coloplast
Øget konverteringsrate og dybere indsigt i processen fra emne til rekrutteret patient.
Elektron
Etablering af ny salgskanal med toptunet flow for oprettelse af energiaftaler.
Energi Fyn
Emnekvalificering, dataforædling og en dyberere indsigt i effekten af de kommercielle aktiviteter.
Falck Healthcare
Automatiseret behandling og forædling af emnedata giver flere kunder.
FIT
Dyb integration til KMD Easy Energy og Energinet Datahub øger automatiseringen.
Læger uden grænser
Systemintegrationer til understøttelse af fundraising og kvalificering af emnedata.
Modstrøm
Konverteringsraten løftet med 426% og komplet automatisering af samtykkeadministration.
Proactiv
Tracking og effektmåling af den digitale kunderejse fra klik til kunde.
Røde Kors
Fra ustrukturerede data til unikke personer øger effekten af kampagner og fundraising.